Program wydarzeń stacjonarnych
(Prosimy o wybór i kliknięcie wybranego oddziału aby zapoznać się z programem wydarzeń stacjonarnych)
Program wydarzeń online
14 maja – wtorek
Trauma Informed Team Coaching - Coaching Zespołu z uważnością na traumę - Michał Bloch, MCC ICF
Podejście trauma-informed coaching zyskuje na popularności, nie tylko na świecie, ale również w Polsce. Jesteśmy coraz bardziej uważni na naszych klientów, nie tylko w roli coacha będącego w “teraz”, ale również w zakresie neuroróżnorodności czy tożsamości płciowej. Istotnym aspektem w relacjach coachingowych jest także fakt doświadczania przez naszych klientów różnego rodzaju traum. Zapraszam na interaktywny wykład, podczas którego odpowiemy sobie na pytanie: Jak potencjalne doświadczenia traumatyczne wpływają na proces coachingu zespołu? Program wykładu:
1. Czym jest team coaching?
2. Jak wygląda proces coachingu zespołu w kryzysie?
3. Trauma przez małe i duże “t”…
4. Jak pracować z zespołem w podejściu uważnym na traumę?
5. Na co team coach powinien zwracać uwagę w trakcie coachingu zespołowego, aby wtórnie nie traumatyzować klientów w zespole?
6. Jak przygotować się do pracy w roli coacha, który pracuje w podejściu trauma-informed coaching?
Michał Bloch, MCC ICF
Psycholog i certyfikowany coach International Coach Federation na poziomie Master Certified Coach (MCC). Ponad 5.500 godzin doświadczenia w relacjach indywidualnych i grupowych. Trener biznesu i twórca autorskich procesów rozwojowych osadzonych w podejściu coachingowym. Podcaster I bloger www.jakrzucicetat.pl Współautorem programu nauczania w Szkole Coachingu Zespołowego i Grupowego oraz Studium Zawodowym Coacha Biznesu NOVO. Od 2009 roku jest związany z rynkiem rozwoju i szkoleń. Współwłaściciel Pracowni Coachingu NOVO
11:00 – 12:30
Coaching Rodzicielski jako metoda wychowywania szczęśliwych dzieci - Barbara Kędzia, PCC ICF
Wychowywanie dziecka jest jak spacer po lesie – spacerujesz ścieżkami, jak las na to pozwala.
Wyborem rodzica jest, czy będzie chciał rąbać drzewa, czy uszanuje florę lasu. Chcemy dla naszych dzieci jak najlepiej. Chcemy, żeby były szczęśliwe, aby radziły sobie w życiu, aby były pewne siebie i odnosiły sukcesy. Dużo radzimy, nauczamy, dzielimy się własnym doświadczeniem. Skoro tak bardzo się staramy, to skąd u naszych dzieci niejednokrotnie występuje bunt? Dlaczego odrzucają nasze rady i robią „po swojemu”?
Coaching rodzicielski to metoda wychowywania dzieci. Otwiera przed rodzicami na nowo możliwości komunikacji z dziećmi. Skupia się na prawdziwym usłyszeniu dziecka, uczeniu odpowiedzialności, nauce dokonywania własnych wyborów i ponoszenia konsekwencji. Dzięki temu dziecko uczy się mieć wpływ na własne życie i podejmować wyzwania. To metoda wspierająca dziecko i rodzica w trudnych chwilach, aby cele, które wydają się
dziecku niemożliwe do zdobycia, okazały się być w zasięgu ręki.
Dla rodziców, którzy chcą:
• budować wartościową relację z dzieckiem
• budować szacunek i wzajemne zaufanie
• rozumieć potrzeby dziecka
• budować poczucie własnej wartości u dziecka
• nauczyć się słuchać tak, aby dziecko chciało mówić
• wiedzieć kiedy dyscyplinować dziecko, a kiedy pozostawiać wybór
Dla coachów, którzy chcą:
• wspierać rodziców w komunikacji z dzieckiem
• wspierać potencjał młodych ludzi
Barbara Kędzia, PCC ICF – doświadczony (14 lat) Life&Business Coach oraz Coach Rodzicielski.
Członek ICF od 2012 roku.
Specjalizuje się we wzmacnianiu pewności siebie, poczucia wpływu i odpowiedzialności, budowaniu relacji, skutecznej komunikacji, podnoszeniu efektywności osobistej, asertywności i obrony przed manipulacją.
Wykładowca na studiach podyplomowych w Uniwersytecie Łódzkim, kierunki:
• Life Coaching – metody wspierania relacji międzyludzkich – Wykorzystanie metod
coachingowych w pracy z dziećmi i młodzieżą
• Coaching i Mentoring w Organizacji.
Autorka warsztatów dla nauczycieli „Coaching Pedagogiczny”.
Od 2010 roku jest właścicielem marki Coach Łódź http://CoachLodz.com.pl/.
Posiada także ponad 10-letnie doświadczenie na stanowisku menedżerskim. Certyfikowany mediator w Polskim Centrum Mediacji, absolwentka kursu Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.
Matka dwójki dzieci.
Higiena coacha - Agnieszka Jagoda Inglik, MCC ICF
Jako praktyk coachingu wspieram nie tylko swoich klientów, ale także osoby które chcą się rozwijać w roli coacha. Towarzyszę im jako trener, superwizor i mentor – od podstaw, poprzez praktykę zawodową aż do poziomu MCC…i dalej 🙂
Ważnym aspektem wytrwania w tej roli jest dbanie o swój rozwój a także o higienę pracy coacha.
W tym aspekcie, chcę się z wami wymienić perspektywami, najlepszymi praktykami oraz kilkoma doświadczeniami odpowiadającymi na pytanie: :jak mogę efektywnie zadbać o swoją kondycję w roli coacha”. Jednym z aspektów jest oczywiście dbanie o swój rozwój merytoryczny, branie udziału w superwizjach, mentoringach…ale jest też mnogość form zasilających, inspirujących…pozwalających trzymać dobrą kondycję zawodową
Zapraszam Cię do wymiany, ćwiczeń i inspiracji wzajemnej 🙂
Bycie coachem jest wymagającą rolą – pamiętajmy, że nie jesteśmy sami, skorzystajmy z wzajemnego zasilenia.
Do wymiany 🙂 Jagoda Inglik – autorka książki “Higiena myśli”
Agnieszka Jagoda Inglik, MCC ICF
Posiadam ponad 17-letnie doświadczenie coachingowe i trenerskie. Jestem certyfikowanym coachem International Coach Federation na poziomie MCC (Master Certified Coach).
Doświadczenie coachingowe: Dotychczas zrealizowałam ponad 3500 godzin coachingu biznesowego, głównie dla Klientów biznesowych, w tym ponad 1200 godzin dla liderów z poziomu executive.
Moi Klienci mówią mi, że coaching ze mną daje im okazję do głębokiego przyjrzenia się swoim wzorcom zachowań, strategiom realizacji celów, wartościom, którym nie mieli wcześniej możliwości poświęcić tyle uwagi. Korzyścią, którą uzyskują, jest bardzo wyraźny wzrost ich samoświadomości Wieloletnie doświadczenie we wspieraniu rozwoju liderów pozwala mi sięgać do różnych form i metod pracy z moimi Klientami, adekwatnie do ich celów, potrzeb oraz preferowanego stylu pracy. Ta różnorodność i głębia są moim znakiem rozpoznawczym.
16:30 – 18:30
15 maja – środa
Jak w prosty sposób wykorzystać coaching w zarządzaniu - Joanna Rajang, MCC ICF
Nie trzeba kończyć szkół coachingowych aby skorzystać z tego co wnosi coaching w pracy z zespołami.
Istotą jest skorzystanie ze sposobu myślenia o człowieku, rozumienia mechanizmów psychologicznych, które leżą u podłoża coachingu, w służbie wzrostu jednocześnie satysfakcji z pracy podwładnego i jego efektywności zawodowej. Warsztat traktuje o wybranych kwestiach. Dowiesz się jak wykorzystać coaching w służbie efektywności i satysfakcji z pracy zespołu, jak budować odpowiedzialność w zespole korzystając z metod wykorzystywanych w coachingu.
Joanna Rajang, MCC ICF
Od ponad 25 lat jest związana z biznesem, współpracuje z polskimi i międzynarodowymi firmami i wykorzystuje psychologię na rzecz wzrostu efektywności i satysfakcji z pracy pracowników. Doktor psychologii i trener biznesu. Master Certificate Coach. Przede wszystkim praktyk. Towarzyszy organizacjom w procesach przechodzenia przez zmiany, w tym w procesach związanych z rozwijaniem relacji opartych jednocześnie na partnerstwie i współpracy. Na co dzień pracuje jako coach dla średniej i wyższej kadry zarządzającej. na swoim koncie ma ponad 3500 sesji coachingowych. Autorka 5 książek z zakresu wykorzystania psychologii w praktyce w tym: Psychologia w coachingu.
11:30-13:30
Jak pracować z konfliktem w organizacji Klienta? - Anna Sobczak, PCC ICF
Temat konfliktu pojawia się ostatnio w wielu organizacjach. Jako coache jesteśmy zapraszani do pomocy w rozwiązaniu konfliktów pomiędzy pracownikami. Czasami coachee prosi o pomoc, gdy sam jest w konflikcie ze współpracownikiem. Warto zatem:
* przyjrzeć się przyczynom powstawania konfliktów,
* możliwym pływom czynników wewnętrznych i zewnętrznych organizacji na powstanie lub rozwój konfliktu,
* ich konsekwencjom dla środowiska pracy.,
* ich czasem ukrytym kontekście systemowym,
* porozmawiać o sposobach pracy z konfliktem,
* wybrać narzędzia coachingowe, które można wykorzystać w pracy z konfliktem. Do ilustracji tematu posłużą nam 3 przykłady, które przeanalizujemy pod kątem ich genezy i możliwości pracy w nimi. Uczestnicy na podstawie opisów sytuacji opracują propozycję pracy z osobami zaangażowanymi w konflikt. Porozmawiamy również o tym, jak prawidłowo podsumować pracę coacha dla Sponsora, zachowując poufność informacji uzyskanych podczas spotkań z osobami zaangażowanymi w konflikt. Zwrócimy również uwagę na błędy, które może popełnić coach w trakcie procesu i na jego zakończenie.
Anna Sobczak, PCC ICF
Psycholog biznesu i akredytowany coach PCC ICF, z tytułem MBA i 20 letnim doświadczeniem w branży nowoczesnych technologii. Obecnie pracuje z klientami instytucjonalnymi i indywidualnymi, oferując sesje indywidualne oraz warsztaty z zakresu zapobiegania wypaleniu zawodowemu, zarządzania emocjami, budowania zaangażowania i motywacji, tworzenia pozytywnego środowiska pracy oraz wzmacniania kompetencji miękkich liderów. Współpracuje z branżą IT, produkcją, bankowością, edukacją oraz służbami pomocowymi. W sesjach indywidualnych, również w ramach współpracy z klientami instytucjonalnymi, skupia się na wspieraniu osób z bogatym dorobkiem zawodowym, stojących przed nowymi wyzwaniami, od realizacji celów strategicznych organizacji po zarządzanie własnymi emocjami. Pomaga w realizacji potrzeby zmiany i budowaniu nowej jakości życia zawodowego i osobistego.
Pracuje również z uczniami i studentami wspierając ich w wyborze ścieżki rozwoju zawodowego zgodnej z talentami, marzeniami i przyszłymi perspektywami rynku pracy.
14:00 – 16:00
Po co coachowi (neuro)nauka? - Magdalena Giec, MCC ICF
W erze postępu technologicznego, sztucznej inteligencji i nieustającego przyspieszenia, klienci będą cenić w coachach stabilność. W nieustannie zmieniającym się świecie, coachowie mogą oprzeć się na biologii.
Sposób, w jaki wyznaczamy sobie cele, motywujemy się do ich osiągnięcia i kreatywnie szukamy rozwiązań, z biologicznego punktu widzenia nie zmienił się wcale od setek tysięcy lat.
W szybko ewoluującym krajobrazie technologicznym, to trwałe połączenie z naszą biologią służy jako niezawodny punkt odniesienia dla coachów i ich klientów. W czasie wykładu będzie można się dowiedzieć m. in.
Dlaczego klient, który utknął, potrzebuje więcej tlenku azotu?
Dlaczego analizowanie sytuacji klienta spowalnia znalezienie nieoczywistych rozwiązań?
Dlaczego naukowcy bardziej interesują się sieciami neuronowymi niż prawą i lewą półkulą?
Dlaczego lepiej, by klient nie pił alkoholu po sesji coachingowej?
Jaka jest różnica między samoświadomością kognitywną a samoświadomością ucieleśnioną i jak to wpływa na efektywność coachingu?
Dlaczego empatia poznawcza chroni coacha przed wypaleniem, a empatia afektywna wręcz przeciwnie?
Dlaczego wydech w coachingu jest ważniejszy niż wdech?
Sponsorami tego wykładu będą Norepinefryna, Acetylocholina, Kortyzol, Tlenek Azotu, Oksytocyna, Dopamina, Serotonina, Wdech i Wydech, Sieć Istotności, Sieć Spoczynkowa, Sieć Wykonawcza, Neuroplastyczność, Samoświadomość, Empatia, Ucieleśnienie i Flow.
Magdalena Giec, MCC ICF
MCC, MBA executive & peak performance coach
Jako trener i mentor coach Erickson Coaching International, pracuje w takich krajach jak Francja, Szwajcaria, Luksemburg, Kanada, Brazylia, Indie, Chiny, Arabia Saudyjska.
Jest wykładowcą i trenerem Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Merito WSB w Poznaniu, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytetu Łódzkiego.
Specjalizuje się w executive coachingu, mentoringu, peak performance, zarządzaniu energią, zapobieganiu wypaleniu zawodowemu, autoprezentacji, komunikacji pozawerbalnej i przywództwie.
Jako coach współpracowała z takimi firmami jak S.C. Johnson, OLX, Allegro.pl, Google Polska, Wunderman Thompson Technology, Fujitsu, Agora, Flow Research Collective.
Jej klientami jest wyższa kadra zarządzająca, właściciele firm, przedstawiciele wolnych zawodów, urzędnicy samorządowi. Prowadzi sesje coachingowe w języku polskim, francuskim oraz angielskim.
Wszystko co robi zawodowo jest podporządkowane najważniejszej misji: by każde dziecko mogło uczyć się w szkole empatii dla siebie, negocjacji, filozofii i sztuki. Uważne, radosne i stabilne emocjonalnie dzieci mają szansę świadomie zadbać o naszą planetę.
16:30 – 18:30
18 maja – sobota
Trzy poziomy mocy „Nie wiem” w coachingu - Dr Tatiana Krawczyńska - Zaucha, MCC ICF
Coaching ma niezwykłą moc. Moc wynikającą nie z techniki, ilości zastosowanych narzędzi podczas sesji, czy wiedzy, lecz z mindsetu coacha i poziomu dogłębnego zrozumienia, a nawet interioryzacji, czym sam proces coachingu jest, jakie są jego granice i cele.
W trakcie sesji coach staje w obliczu różnych reakcji klienta, słów, czy fraz, które mogą sprawiać, że utrzymanie obecności coachingowej staje się wyzwaniem. Jedną z takich sytuacji jest wypowiadane przez klienta „nie wiem”. Coach zadaje mocne pytanie, a klient odpowiada „nie wiem”. Coach pyta o opcje, a klient odpowiada „nie wiem”. Coach pyta o rozwiązania lub działania, jakie klient mógłby podjąć, a klient odpowiada „nie wiem”. Dla wielu coachów takie sytuacje mogą być stresujące, mogą także powodować, że nawet doświadczeni praktycy coachingu przejmują w jakimś stopniu odpowiedzialność za tę część procesu. Warsztat będzie opowieścią o poziomach mocy „nie wiem” w procesie coachingowym oraz doświadczeniem, jak w praktyce skorzystać z tych mocy podczas sesji. Uczestnicy zapoznają się również z najgłębszą mocą „nie wiem”, która przynosi zaskakujące efekty tak dla klienta, jak i dla coacha.
W trakcie warsztatu praktykowane będą kluczowe kompetencje coacha ICF: etyczna postawa, mindset coacha, obecność i budowanie świadomości.
Dr Tatiana Krawczyńska – Zaucha, MCC ICF
Dr nauk humanistycznych, biofizyk, certyfikowana nauczycielka medytacji i yogi nidry. Jest Executive & Leadership Coachem, międzynarodowym mentor-coachem, niezwykłym trenerem biznesu. Od wielu lat prowadzi procesy rozwojowe w organizacjach na 5 kontynentach. Pracuje z liderami, menedżerami i zespołami prowadząc je do lepszej współpracy i najwyższej efektywności. Jej coaching oparty jest na praktycznych podstawach biznesowych i dogłębnej znajomości środowiska biznesowego, jego celów i presji.
W pracy coacha w niezwykły sposób łączy doświadczenie, globalną perspektywę, szeroką wiedzę z psychologii pozytywnej, zarządzania, przywództwa, budowania zespołów oraz mistrzowski poziom coachingu. Fundamentem jej pracy jest kilkunastoletnie doświadczenie na stanowiskach menedżerskich w międzynarodowych korporacjach, ogromna wiedza interdyscyplinarna oraz systematyczny rozwój własnej świadomości i swoich możliwości.
9:30 – 11:00
myView 360 w coachingu biznesowym – celniej, szybciej, z mierzalnymi efektami - Ewa Zięcina, PCC ICF
Czy pracowałeś kiedyś z menedżerem, który uważał siebie za doskonałego lidera i nie mógł zrozumieć, czemu ludzie z zespołu odchodzą? Albo sytuację, gdy HR opisuje sytuację w jeden sposób, coachee w drugi, a przełożony w jeszcze inny? A ty miałeś w głowie wielki znak zapytania „To jaki w końcu jest cel tego coachingu???”.
W takich sytuacjach z pomocą przychodzi nam narzędzie myView 360, które pozwala zapuścić sondę w otoczenie coachee, żeby zobaczyć jak jest odbierany przez wspólpracowników, dzięki czemu może spojrzeć na siebie oczami innych, określić swoje mocne strony i obszary wymagające rozwoju.. W coachingu biznesowym pracujemy z liderami, czyli osobami, które wywierają wpływ na innych – swoją komunikacją, sposobem rozwiązywania problemów, tym, jak godzą wymagania z uwzględnianiem potrzeb pracowników. Feedback zebrany od otoczenia jest doskonałą bazą do postawienia trafionych w punkt celów rozwojowych. Jasno określone cele wpływają pozytywnie na motywację do zmiany, trafne mierniki przyśpieszają rozwój. Wielką wartością jest możliwość mierzenia postępów. Po zakończeniu coachingu możemy powtórnie zebrać feedback, zrobić raport porównawczy i …. celebrować postępy! myView 360 to narzędzie niezastąpione w pracy z obszarami związanymi z przywództwem, komunikacją, relacjami, motywowaniem. Na przykładzie konkretnych przypadków (Case Studies) omówimy jak i kiedy stosować my View 360 stopni w coachingu.
Ewa Zięcina, PCC ICF
Motto Ewy to: świadomy leadership. Pracuje z liderami, którzy szukają równowagi pomiędzy pracą pod presją wyników a tworzeniem dobrej atmosfery w zespole, w której ludziom „chce się chcieć”; chcą poprawić efektywność osobistą, zbudować naturalny autorytet przywódczy czy wzmocnić swoją pozycję w organizacji.
Jest certyfikowanym coachem zarządzania konfliktem.
Doświadczenie zawodowe w pracy z kadrą zarządzającą i menedżerską obejmuje ponad 20 lat.
To, co wyróżnia podejście Ewy to kompleksowe podejście do rozwoju. Używa szerokiego wachlarza narzędzi:
– diagnoza narzędziami podnoszące samoświadomość (feedback 360, testy psychometryczne, Development Centre),
– praca indywidualna: coaching i mentoring,
– szkolenia i warsztaty dla zespołów.
11:30-13:30
Jak zostać profesjonalnym akredytowanym coachem ACC ICF? - Dagmara Nowicka, ACC ICF
Podczas wystąpienia poznacie:
– kim jest profesjonalny Coach International Coaching Federation?
– podstawowe zasady Kodeksu Etycznego International Coaching Federation,
– kiedy można posługiwać się tytułem „Coach ICF” a kiedy tytułem „Coach ACC ICF”?
– kiedy jesteśmy uprawnieni do używania logo International Coaching Federation?
– jakie są podstawowe etapy i ścieżki na drodze do uzyskania akredytacji ACC?
– co daje międzynarodowa akredytacja w International Coaching Federation?
– co daje członkostwo i jakie warunki trzeba spełnić aby zostać członkiem w International Coaching Federation?
Dla kogo?
– osób, które szukają informacji jak rozpocząć ścieżkę profesjonalnego coachingu w International Coaching Federation,
– wszystkich sympatyków coachingu ciekawych poznania profesjonalnej drogi rozwoju w zakresie coachingu zgodnego ze standardami International Coaching Federation – jednej z największych organizacji coachingowych na świecie,
– osób z branży HR, liderów zespołów, nauczycieli, terapeutów, studentów i wszystkich zainteresowanych poznaniem i rozwojem umiejętności coachingowych,
– managerów i osób zarządzających zatrudniających trenerów i coachów zewnętrznych szukających informacji, jak sprawdzić aktualne kompetencje coacha?
Dagmara Nowicka, ACC ICF
ACC ICF Coach /w trakcie akredytacji PCC ICF. HR-owiec od ponad 18 lat. Trener w EY Academy of Business Akademii Coachingu – programu przygotowującego uczestników do akredytacji coachingowej w International Coaching Federation. Certyfikowany Konsultant testów kompetencyjnych i rekrutacyjnych DISC D3 (DISC,TEAMS/VALUES i BAI). Stały Mediator Sądowy. Manager i Konsultant ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Od 2017 roku do dnia dzisiejszego aktywnie wspiera ICF Polska i ICF Polska Oddział Mazowsze. Obecnie Vice Prezes w ICF Polska kadencji. Dzięki profesjonalnemu coachingowi z sukcesem wspiera klientów biznesowych i indywidualnych w rozwoju oraz w kryzysie zgodnie z wizją, że szczęśliwy człowiek to bardziej efektywny pracownik w organizacjach polskich, spółkach giełdowych i organizacjach zagranicznych z branży produkcyjnej, usługowej i handlowej m.in. FMCG, IT, włókienniczej, motoryzacyjnej, meblowej, edukacyjnej i budżetowej. Prywatnie szczęśliwa mama i pasjonatka lotnictwa Motto: „Albo będziesz kroczyć do przodu w kierunku rozwoju, albo cofniesz się do bezpieczeństwa.” – Abraham Maslow
14:00-15:30
DO ZOBACZENIA ONLINE!