Program:

17 maja – poniedziałek

A co jeśli Klient nie znajduje rozwiązań? Czyli jak zapobiegać a jak leczyć "nie wiem" Klienta" - Joanna Rajang, MCC ICF

No cóż, gdyby Klient znał rozwiązania na kwestie z którymi zwraca się co coacha, to zapewne nie potrzebowałby jego pomocy. Coaching jest od tego, aby Klient przekraczał swoje „wiem” i znajdował rozwiązania, które wcześniej były poza jego zasięgiem. Możliwości Coacha służących temu, aby Klient znalazł pomysł skuteczny, jest wiele. A czasami rodzą się nie w samym pytaniu o nie, tylko w momencie, w którym to pytanie zadajemy.
Tym spotkaniem zapraszam do dyskusji w temacie zasad i narzędzi zapobiegania sytuacjom w coachingu, w których na pytanie: „co możesz zrobić aby…” Klient mówi „nie wiem”. Również temu co robić, kiedy już taka odpowiedź padnie.

 


Joanna Rajang, MCC ICFBiznes Coach ICC, akredytowany coach MCC ICF, Practitioner in the Art of Neuro-Linguistic Programming, Doktor psychologii, Konsultantka i Trenerka biznesu.
Od ponad 20-u lat związana z biznesem. Opracowuje i wdraża systemu zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach różnych sektorów rynku, różnej wielkości, polskich i międzynarodowych.
Na co dzień towarzyszy organizacjom w procesach związanych z zarządzaniem ludzkimi, rozwiązywaniem problemów zespołów i tworzeniem rozwiązań użytecznych dla organizacji. Pracuje jako doradca dla Zarządów firm we wszelkich obszarach związanych z wykorzystaniem psychologii w biznesie oraz z zarządzaniem firmą, tworzeniem jej strategii, misji, kultury organizacyjnej.
Wspólne projekty rozwojowe realizuje również z instytucjami naukowymi: UKW, UMK, WSB. Realizacje trzy kierunki studiów podyplomowych własnego autorstwa: Coaching, Psychologia w biznesie, Studia menedżerskie. Zajęcia z zakresu zarządzania i rozwoju zasobów ludzkich prowadzi również na MBA.
Jest właścicielem Personel System i na co dzień zarządza zespołem specjalistów HR realizujących projekty szkoleniowe, coachingowe, doradcze z obszaru: sprzedaż, zarządzanie, rozwój.
Specjalizuje się w tematach związanych z radzeniem sobie w relacjach biznesowo trudnych (brak zaangażowania pracowników, współpracy wewnątrz i między zespołowej, wysoka rotacja, niechęć w dzieleniu się wiedzą, konflikty, brak odpowiedzialności u pracowników), wdraża w firmach narzędzia indywidualne i grupowe wzmacniające efektywność menedżerów i HR-menedżerów w tych obszarach.
Jako coach i doradca przepracowała kilkanaście tysięcy godzin, w formie grupowej przeszkoliła kilka tysięcy zespołów.
Autorka i właścicielka programu Professional Coaching, akredytowanego przez International Coaching Feredation.
Autora bloga i pięciu książek, w tym cztery o tematyce asertywności a jedną o Psychologii w coachingu. Spotkasz ją w programach TVP Bydgoszcz a usłyszysz w Radiu PIK.
Prywatnie szuka sposobów na rozciągnięcie czasu, zmaga się z rzeczywistością dialogu z nastoletnim synem, inspiruje do sięgania w życiu po więcej, z pełnym zrozumieniem, że dla każdego „więcej” oznacza coś innego.

10.00 – 12.00

Twoja historia kluczem do nowych klientów - Rafal Szaniawski, ACC ICF

Jednym z największych wyzwań dla wielu coachów jest zdobywanie nowych klientów. Rafał opowie o tym jak wykorzystać historię swojej życiowej – prywatnej i/lub zawodowej transformacji w procesie ‘tworzenia’ klienta/ki. Porozmawiamy o tym jak zrozumieć, który element naszej historii jest najbardziej wpływowy i jak wykorzystać tą wiedzę, żeby zaprosić do współpracy potencjalnych klientów/ klientki, które szukają nie ‘tylko’ coacha, ale coacha, który pokonał/a właśnie takie wyzwania jakie przed nim/nią stoją.


Rafal Szaniawski, ACC ICF  – coach ICF, który po kilkunastu latach pracy w działach szkoleń międzynarodowych organizacji, zarządzając globalnymi programami i zespołami, doświadczył wypalenia zawodowego i postanowił zmienić swoje życie. Od kilku lat pracuje jako coach, trener i mentor z klientami na całym świecie, pomagając im lepiej pracować, zarządzać i żyć. Rafał mieszka w małym miasteczku w Szwajcarii i niedawno po 22 latach picia mocnego espresso przeszedł na bezkofeinową 🙂

12.30 – 14.30

Konsolidacja tożsamości. Zastosowanie Clean Language w coachingu - Bożena Grabowska, PCC ICF

Zapraszam do przygody z Clean Coaching, którego bazowym narzędziem jest struktura 12 neutralnych pytań, zwanych Clean Language.
Na warsztacie, pokażę, jak stosować Clean Language w pracy z tożsamością klienta. Często manifestuje się m.in ona w potrzebie rekonfiguracji ról, które pełni klient w relacji z JA. Innymi słowy, doświadczymy jak rozpoznać wzajemne zależności, kolizje, sojusze ról, które pełni klient, jakie on im nadaje znaczenie i jak te relacje na siebie wzajemnie wpływają. A wszystko po to, by klient mógł zaktualizować obraz siebie.
Zaprezentuję modelową strukturę zadawania pytań w takim procesie, tak aby każdy, coach nawet nie znający Clean Coaching, mógł zastosować to narzędzie w procesie coachingowym.
Zapraszam coachów, którzy są gotowi na doświadczanie. Przewiduje pracę w trójkach i parach coachingowych, Jeśli nie jesteś coachem, nie szkodzi, podam szczegółowy protokół, który Cię poprowadzi przez to doświadczenie.


Bożena Grabowska, PCC ICF Certyfikowany coach International Coach Community, certyfikowany Facylitator Clean Coaching Process, trener biznesu od 2003 r.
Specjalizuje się w budowaniu zespołów, przywództwie, rozwiązywaniu konfliktów/problemów i wprowadzaniu zmian systemowych w organizacjach oraz udrażnianiu komunikacji w zespołach/firmach.
W coachingu indywidualnym i zespołów używa zarówno standarów kalsycznego coachingu jak i pracuje w metodologii Clean Coaching i Imergency knowledge (techniki angażujące myślenie przez analogie).
Od 2018 r. prowadzi Szkołę Clean Coaching dla zaawansowanych coachów (akredytacja ICF).
Jej klientami są: kadra menedżerska, młodzi przedsiębiorcy, „zespoły w potrzebie”, indywidualni klienci, który „utknęli” w życiu lub karierze zawodowej

15.30 – 17.30

Etyka i wartości w coachingu - w drodze do autentycznej dojrzałości coacha - Dr Tatiana Krawczyńska-Zaucha, PCC ICF

Droga coacha rozpoczyna się entuzjastycznym podejściem do zmiany – swojej i swoich Klientów “Coaching działa!” – chce mówić wszystkim każdy coach. Ale to zaledwie początek. Proces coachingu, coachingowe spojrzenie na świat zaprasza coacha do wchodzenia głębiej – w siebie, we własne przekonania, nastawienia, do poznania własnych wartości, będących fundamentem intencji działania. Jak zachęca International Coaching Federation konieczna do tego jest refleksja, autorefleksja i superwizja. Ale nie tylko.
Podczas wykładu każdy coach i entuzjasta coachingu zostanie zaproszony do przejścia drogi do dojrzałości coacha. Nie fizycznie, lecz mentalnie, bez względu na to, na jakim odcinku tej drogi znajduje się obecnie. Całość podróży odbędzie się w oparciu o Kodeks Etyczny oraz wartości coacha ICF.


Dr Tatiana Krawczyńska-Zaucha, PCC ICF. Executive & Leadership Coach, jedyny w Polsce StandOut Strengths Coach, mentor w coachingu i biznesie. Pracuje globalnie z liderami, zespołami i organizacjami prowadząc je do najlepszej współpracy i najwyższej efektywności. Fundamentem jej pracy jest kilkunastoletnie doświadczenie na stanowiskach menedżerskich w międzynarodowych korporacjach, ogromna wiedza interdyscyplinarna oraz systematyczny rozwój własnej świadomości i swoich możliwości. Jest również inspirującym trenerem biznesu i niezwykłym wykładowcą akademickim zarządzania, przywództwa i komunikacji oraz kierownikiem studiów podyplomowych “Kompetencje przyszłości i coaching” w Krakowie.

18.00 – 19.30

18 maja – wtorek

Coaching Inteligencji Społecznej – co robić, aby Tobie i ludziom było dobrze ze sobą - Darek Niedzieski, PCC ICF

Jakie są źródła braku satysfakcji w pracy zawodowej lub życiu osobistym? Zaryzykuję stwierdzenie, że istotną rolę odgrywają tu deficyty w relacjach z innymi osobami – brak zrozumienia, poczucie odrzucenia, niska samoocena wynikająca z opinii innych – wiemy, jak bardzo bolą nas uwagi innych na nasz temat, gdy oceniamy je jako niesprawiedliwe lub agresywne. Z moich doświadczeń jako coacha wynika, że w ponad 90 % przypadków tematy interakcji społecznych stają się celami sesji coachingowych, a źródło … tkwi w braku podstawowej kompetencji – inteligencji społecznej. Dużo się teraz mówi o inteligencji emocjonalnej, jestem pewien, że również temat Inteligencji Społecznej stanie się wkrótce postrzegany jako niezwykle ważny czynnik integrujący społeczeństwa, grupy i rodziny. Powodem jest to, że osoby które określamy jako „inteligentne społecznie” dużo lepiej sobie radzą w relacjach z innymi, jak i są lepiej oceniane przez innych w tychże relacjach.
W czasie wykładu przedstawię zaproponowany przez Karla Albrechta model Inteligencji Społecznej SPACE oraz model potrzeb społecznych mózgu P-BRAIN.
Są to niezwykle ważne, a jednocześnie nieskomplikowane modele, których stosowanie pozwala coachom, liderom, mentorom, terapeutom budować większą świadomość i zrozumienie własnych interakcji społecznych ich klientom bądź współpracownikom. Zapraszam serdecznie!

Darek Niedzieski, PCC ICF – Coach, trener biznesu, konsultant, akredytowany na poziomie PCC. Przeprowadził ponad 1400 godzin sesji coachingowych, głównie z zakresu rozwoju biznesu, dla wysokiego i średniego szczebla zarządzania. Posiada ponad 30-letnie doświadczenie biznesowe z zakresu zarządzania, zarówno firmami z obszaru SMB, jak i dużymi korporacjami międzynarodowymi. Specjalizuje się w pracy z młodymi liderami, otwartymi na zmiany szefami firm oraz firmami w okresie transformacji. W swojej pracy wykorzystuje metodologię szkoły coachingowej Erickson College, poszerzoną o zastosowanie w coachingu odkryć neurobiologii oraz zastosowanie ustawień systemowych w coachingu. Wydawca książek z zakresu coachingu. Właściciel i założyciel Co&Me Firma doradcza.

10:00 – 12:00

Rozmowy o wartościach - Joanna Gawrońska, ACC ICF

Często nie zdajemy sobie sprawy jak ważnym zasobem są wartości. To właśnie one  pozwalają klientowi decydować o tym co jest dla nich ważne, a co jeszcze ważniejsze. To  nimi kierują się w życiu. Nadają rzeczom sens. Pokazują mu jak chce żyć, na co poświęcać czas. Są motywatorem do działania. Czy w Twoim gabinecie rozmawiacie o wartościach? Na warsztacie będziemy mieć możliwość wsłuchania się w swoje serca i zweryfikowania  czy właśnie tak jest. Czy rozmawiamy z klientem o wartościach, jak to robimy? Czy ustalmy cel w  oparciu o nie? Sprawdzimy jak możemy z naszym klientem rozmawiać o wartościach. Jak  rozpoznać czy wartości, o których rozmawiacie są klienta czy kogoś innego. Czy wartości nie są  mylone z zasadami, potrzebami. Zapraszam. 

Joanna Gawrońska, ACC ICF – pracuje jako terapeuta w nurcie Terapii Akceptacji i Zaangażowania ACT oraz coach w nurcie Coachingu akceptacji i zaangażowania ACC. Zdobyła akredytację ICF na poziomie ACC. Pracuje również w charakterze wykładowcy na poznańskim Uniwersytecie SWPS.Należy do zarządu stowarzyszenia Association for Contextual Behavioral Science Polska (acbs.pl), gdzie aktywnie promuje wiedzę na temat nauk kontekstualnych. Jako trener prowadzi warsztaty zarówno z terapii ACT, coachingu ACC jak i szkolenia dla biznesu z efektywności oraz elastyczności pracowników. Organizuje warsztaty rozwojowe z dystansu do siebie i świata oraz wartościowego i aktywnego życia.

12:30 – 14:30

SŁUCHANIE KUMULATYWNE A SŁUCHANIE LINEARNE W COACHINGU, czyli o różnicy między prawem jazdy a licencją pilota - Magdalena Giec, PCC ICF

W nowym modelu kompetencji coacha ICF, pojawił się ważny punkt opisujący coacha aktywnie słuchającego:
6.1 (Coach) zauważa tendencje w zachowaniu i emocjach klienta na przestrzeni kilku sesji, po to aby wychwycić pojawiające się wątki i wzorce.
Wychwytywanie wątków i wzorców to nic innego jak słuchanie kumulatywne. Ma ono miejsce wtedy, gdy coach uważnie wsłuchując się w to co i jak klient mówi, wychwytuje informacje, które się powtarzają na różnych etapach sesji i łączy je tak, by klient mógł z nich wyciągnąć wnioski. Czym innym jest powtarzanie jak echo kluczowych słów, które padły przed chwilą z ust klienta, a czym innym nawracanie do poprzednich wątków, łączenie ich w klastry, sprawdzanie wzajemnego wpływu jednej informacji na drugą. Są to dwie osobne techniki pobudzania świadomości klienta. Coach słuchający kumulatywnie utrzymuje w polu uwagi zarówno rozproszone zasoby, dźwignie, słowa klucze, metafory, jak i wewnętrzne konflikty, sprzeczności, nieścisłości na poziomie słów, energii, emocji, gestów, mimiki, tonu głosu, itp.

Na tym warsztacie w ramach Coaching Week uczestnicy:

  • zobaczą demo sesji coachingowej i przyjrzą się temu, kiedy coach używa techniki słuchania linearnego (backtracking / echo / odzwierciedlenie), a kiedy i jak używa słuchania kumulatywnego
  • dowiedzą się, jakie procesy fizjologiczne zachodzą w tle w mózgu i całym ciele klienta w wyniku świadomej pracy coacha (myślenie analityczne versus myślenie abstrakcyjne)
  • przećwiczą wychwytywanie słów kluczy i przedyskutują w podgrupach, które słowa z pierwszej fazy sesji coachingowej mogą stać się dźwignią do transformacji świadomości klienta w dalszej części sesjii
  • zapoznają się bliżej z markerami PCC, zwłaszcza takich kompetencji jak
    • Zawieranie umowy / kontraktu
    • Dbanie o zaufanie i poczucie bezpieczeństwa
    • Utrzymanie obecności
    • Aktywnego słuchania
    • Pobudzania świadomości
    • Wspierania rozwoju klienta
    • Słowa klucze:
    • #poziomy logiczne Diltsa, #stan FLOW, #płat przedczołowy i myślenie lateralne, #język wizualny, słuchowy i kinestetyczny, #ton głosu

Magdalena Giec, PCC ICFexecutive & peak performance coach, akredytowany coach PCC ICF, w latach 2012-2013 członek zarządu i vice-prezes International Coach Federation Polska. Jako trener, mentor coach i egzaminator Erickson Coaching International, pracuje w takich krajach jak Francja, Szwajcaria, Kanada, Brazylia, Indie, Chiny, Arabia Saudyjska. Wykładowca i trener Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Uniwersytetu Łódzkiego oraz Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jako coach pracuje z wyższą kadrą zarządzającą, właścicielami firm, przedstawicielami wolnych zawodów.

 

15:30 – 17:30

Randka z sercem - jak usłyszeć ten cichy głos? - Joanna Szeluga

Serce jest metaforą czucia, mądrości, życia, głębi, mądrości, wiedzy o tym co ważne. Często mówimy “posłuchaj swojego serca”, “podążaj za głosem serca”. Czy to łatwe? Podczas tego warsztatu chcę Cię zabrać na randkę z sercem. Będziesz miał/miała okazję posłuchać, zapytać, powiedzieć. Naszymi kluczami do serca będą fotografie – Twoje, moje, innych.
Mam nadzieję, że będzie inspirująco, że usłyszysz coś ważnego dla Ciebie, że zobaczysz – dzięki własnemu doświadczeniu – co może blokować nas na drodze do ważnego dla nas życia, a co wzmacniać. Dostaniesz inspirację jak możesz wspierać swoich Klientów w kształtowaniu postawy twórcy własnego życia.
To będzie spotkanie o sercu i z sercem. Osobiście wkładam serce we wszystko co robię. W nasze spotkanie też 🙂
Do zobaczenia

\

Joanna Szeluga – bardzo lubię w mojej pracy z ludźmi taki moment, kiedy docierają oni do swojej wewnętrznej mądrości, która ma odpowiedzi na ich pytania. Lubię wspierać ich w tej drodze poprzez fotografie. Uważam, że korzystanie ze sztuki i tworzenia bardzo mocno otwiera, pobudza, pogłębia i uruchamia to, co ważne i potrzebne. A przede wszystkim zaprasza nas do bycia twórcami życia, które chcemy żyć.
Jestem psychologiem, pracuję coachingowo i edukacyjnie. Zapraszam na fotograficzne spacery. Lubię ACT, wszystko co wnosi do świata Brené Brown (wrażliwość/odwaga), Jon Kabat Zinn (uważność) i Marshall Rosenberg (NVC), Points of You®.
Najłatwiej usłyszeć mi serce nad Bugiem o wschodzie słońca, kiedy spaceruję z moimi trzema psami.

18:00 – 21:00

19 maja – środa

Szare Strefy - Coaching, Mentoring, Trening, Terapia - Paweł Sopkowski

Profesjonalizm wymaga od profesjonalisty rozumienia swojej profesji 🙂 Granic w stosowanych zasadach, metodach, podejściach, dzięki którym sam profesjonalista oraz jego klienci wiedzą w czym uczestniczą.
Te z kolej nie zawsze są klarowne, pojawiają się “szare strefy”. W CoachWise prowadzimy zarówno działania coachingowe, mentoringowe, facylitacyjne jak i szkoliowe, wśród naszych ekspertów są również psychologie, terapeuci.
Chcemy podzielić się naszym rozumieniem granic i szarych stref. I stworzyć okazję do dyskusji, wniosków.


Paweł SopkowskiMaster Coach i Trener CoachWise™, Prezes Zarządu CoachWise SA
Twórca i lider CoachWise SA. Rozwojem ludzi i organizacji zajmuje się od 1993 roku. Zafascynowany coachingiem, był jednym z założycieli ICF Polska, oddziału największej, międzynarodowej federacji zrzeszającej środowisko coachingowe. Członek sekcji coachingu w PIFS. Absolwent szkół coachingu: Co-Active Coaching (CTI) oraz Future Achievement. W CoachWise SA pełni rolę inspiratora, projektanta i stratega w planowaniu systemowych rozwiązań dla klientów. Odpowiada także za współpracę międzynarodową i innowacyjność działań.

10.00 – 12.00

Elementy zarządzania coachingowego - Anita Orzechowska, PCC ICF

Rozwój Biznesu Coachingowego
Samo szkolenie/studia coachingowe mogą okazać się niewystarczające w budowaniu własnego biznesu coachingowego.
Zdecydowana większość osób, która ukończyła specjalistyczne kursy coachingowe nie jest dostatecznie przygotowana do realizacji praktyki coachingowej.
Dla kogo jest to spotkanie?
1. Absolwentów i osób w trakcie kursów/studiów coachingowych.
2. Coachów praktykujących, niezależnie od stażu, chcących poszerzyć perspektywę patrzenia na biznes coachingowy.
W trakcie wystąpienia zostaną przybliżone zagadnienia dotyczące:
1. Ile kosztuje posiadanie biznesu coachingowego?
2. Na jakie pytania warto sobie odpowiedzieć, aby nie wpaść w pułapkę finansowa?
3. O co warto zadbać, aby rozwijać biznes coachingowy?
Co zyskasz dzięki uczestnictwu:
1. Wiedzę dotyczącą funkcjonowania na rynku coachingowym.
2. Definicje określające status osoby zajmującej się świadczeniem usług coachingowych,
3. Odpowiedzi na nurtujące pytania w trakcie wystąpienia.


Anita Orzechowska, PCC ICF – Master Counseling & Coaching, Coach PCC ICF, Mentor Coach ICF, Coach IC, Superwizor IC, wykładowca i trener kompetencji coachingowych, trener i doradca biznesu.
Wspieram mikro i małe firmy w zakresie dostarczenia kompleksowych rozwiązań:
– diagnozy potrzeb rozwojowych,
– wizja, misja, wartości firmy,
– nakreślenie strategii rozwoju długo i krótko terminowych,
– utworzenia i wdrożenia planu rozwoju,
– rozwój potencjału pracowników poprzez szkolenia, coaching, mentoring, superwizję.
Stosuję kompetencje coacha od 2002 roku, pracuję jako profesjonalny coach od 2013.
Stale rozwijam siebie, swój warsztat pracy, pozycję na rynku biznesowym.
Jestem właścicielem instytucji szkoleniowej ze znakiem jakości SUS 2.0. CST Coaching Anita Orzechowska,
Pełnie funkcję członka zarządu Izby Coachingu.

12.30 – 14.30

Narzędzia Coacha zmieniające perspektywę Klienta - Joanna Grela, PCC ICF

Pracujesz na codzień z grupami, zespołami lub Klientem indywidualnym? Jesteś coachem, trenerem, liderem i… potrzebujesz nowych sposobów na pracę ze zmianą zawodową? Chcesz uatrakcyjnić prowadzone spotkania, warsztaty lub szkolenia, nadać im głębi, zaprosić uczestników do zmiany perspektyw?

Szukasz inspiracji? Jeśli tak – zapraszamy Cię na ten warsztat!

Podczas warsztatu:

– poznasz narzędzia zmieniające perspektywę:
– przetestujesz jak pracować z obrazem, z metaforą, jakie pytania zadawać i co robić krok po kroku
– poznasz kluczowe założenia Racjonalnej Terapii Zachowań, z jakich elementów się składa i kiedy po nie sięgać
– będziesz pracować z wykorzystaniem Zestawu Warsztatowego Zmień Perspektywę oraz Kart “Ludzki Rozwój – Ludzka Zmiana”
– wypracujesz swoje własne narzędzia zmieniające perspektywę.

Jak będziemy pracować:

– to będzie interaktywny warsztat, pełen pytań i coachingowych narzędzi
– będziemy pracować w parach i testować narzędzia zmieniające perspektywę
– będziemy pracować w grupach – dzielić się pomysłami i refleksjami.


Joanna Grela, PCC ICF – Psycholog, trener biznesu, coach zespołowy i grupowy akredytowany przez ICF (Professional Certified Coach), współautorka podręczników “Coaching zespołowy” i „Coaching grupowy”, certyfikowany moderator Design Thinking, konsultant DISC D3TM, autorka narzędzi rozwojowych „Zestawu Warsztatowego Zmień Perspektywę” i współautorka „Kart Ludzki Rozwój – Ludzka Zmiana”. Wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, WSPiA i in.
Joanna pracowała m.in. jako HR menedżer i coach wewnętrzny. Jest właścicielką firmy szkoleniowo-coachingowej. Zdobyte doświadczenia w różnych branżach w połączeniu z wiedzą psychologiczną pozwalają jej być realnym wsparciem i partnerem dla liderów i ich zespołów.
Od 2013 roku jest członkiem ICF Global i ICF Polska – angażuje się w działania promujące coaching. Przez dwa lata pełniła funkcję Vice Dyrektora Oddziału ICF w Lublinie.
Autorka licznych artykułów dotyczących coachingu i przywództwa publikowanych m.in. w magazynie „HR Business Partner”, „Personel Plus”, na portalach HR Polska, HR Standard, HR News. Prowadzi bloga www.ZmienPerspektywe.pl, na którym propaguje profesjonalny coaching, przygotowuje do zawodowych zmian, uczy “leadership po ludzku”.

15.30 – 17.30

Dorota Porażka interview with Jenny Rogers - Dorota Porażka

Przeprowadzenie godzinnego wywiadu wirtualnego z Jenny Rogers. Jenny Rogers to znana na całym świecie executive coach, doradca, superwizor, trener, mówca, autorka prac na temat coachingu i przywództwa. Jej klientami są prezesi i dyrektorzy dużych firm. Przeszkoliła kilkuset menedżerów z całego świata w zakresie prowadzenia coachingu i równie wielu coachów. Autorka bestsellera „Coaching” i współautorka książki „Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania”. Przez ponad 10 lat była producentem w stacji BBC.


Dorota Porażka – Jest ekspertem zmiany zachowań i trenerem umiejętności miękkich z ponad 20-letnim stażem pracy w biznesie. Od 2008 roku zajmuje się również prowadzeniem coachingu typu executive i szkoleniami z dziedziny coachingu. Jest coachem certyfikowanym w Institute of Leadership and Management (Level 7 Certificate in Executive Coaching and Leadership Mentoring, 2014). Obecnie jest Partnerem Zarządzającym w firmie Move4ward Training and Development, będącej wyłącznym licencjonowanym partnerem Huthwaite International w Polsce. Pracuje w języku polskim i angielskim. Prowadzi projekty szkoleniowe i coachingowe na terenie całej Europy i Stanów Zjednoczonych. Jest tłumaczką z języka angielskiego książek o coachingu (razem z K. Konarowską: J. Rogers „Coaching”, GWP 2009; J. Rogers, K. Whittleworth i A. Gilbert „Menedżer jako coach. Nowy sposób na osiągnięcie wyników” GWP 2015).

 


Jenny RogersJenny Rogers was an early entrant to the world of coaching, beginning when she ran the BBC’s management development department after a career in teaching, television production and publishing. She left the BBC to start her own coaching company and has been a coach ever since, specializing in the world of senior executives. She has now been a coach for 32 years. As well as working with her own coaching clients, she trains and supervises other coaches.

Her books range from her classic Coaching Skills: The Definitive Guide to Being a Coach to the book published in 2021, Coaching – What really Works. Penguin Random House will publish Are You Listening? in September 2021.She has also written books about how to be an excellent facilitator, how to navigate career crises and get through a job interview successfully as well as several books on psychometrics. Jenny was married for many years to the former BBC Editor and journalist Alan Rogers. He died in 2010. She lives in central London and is close to her two sons and three grandchildren. She is a keen cook, filmgoer and walker.

Websites: www.JennyRogersCoaching.com www.lockdowncooking.com www.coachingandtrauma.com

18.00 – 19.30

Jak sprzedawać usługi coachingowe - Rafał Szewczak, PCC ICF

Sprzedaż usług coachingowych jest wyzwaniem dla wielu coachów – tych początkujących i tych, którzy funkcjonują na rynku już od dłuższego czasu. Podczas wykładu pokażę strategie i rozwiązania, które pomagają mi budować moją praktykę coacha i trenera coachingu. Pokażę najczęstsze błędy związane z oferowaniem coachingu i narzędzia wspierające sprzedaż.


  Rafał Szewczak, PCC ICF – Twój nauczyciel coachingu. Psycholog i cyfrowy przedsiębiorca. Superwizor i trener coachingu grupowego i zespołowego. Pomaga rozwijać praktykę coacha i trenera. Prowadzi bloga http://rafalszewczak.com

20.00 – 21.30

20 maja – czwartek

Co wnoszą nowe Kluczowe Kompetencje ICF w praktykę coachingową - Zuzanna Mazurek, PCC ICF

ICF był pierwszą organizacją na świecie, która zdefiniowała i opisała najważniejsze kompetencje, jakie profesjonalny coach powinien posiadać. Po 25 latach, ICF wprowadza nowy zestaw tzw. Kluczowych Kompetencji. Ogłoszone w 2019 roku, mają wejść w życie jeszcze w tym roku. Nie są one kompletnie nowe, wiele z nich zostaje taka sama lub bardzo podobna. Czasem zmienia się brzmienie, czasem są uzupełnione lub uproszczone. Tym zmianom, co za nimi stoi i co wnoszą do praktyki coachingowej przyjrzymy się na warsztatach. Będziemy sprawdzać, co się zmieniło i jak w praktyce zadbać o to, żeby pracować z klientami w oparciu o zmienione kompetencje.


Zuzanna Mazurek, PCC ICFcertyfikowany story coach™, dyplomowany trener biznesu, specjalista od komunikacji i PR z wieloletnim doświadczeniem w biznesie. Przez kilka lat związana z polskim oddziałem ICF, najpierw jako rzecznik prasowy, a następnie członek zarządu i prezes. Jako coach specjalizuje się w pracy z liderami i managerami nad podnoszeniem efektywności osobistej i zespołu. Konsultant behawioralny DISC D3, autorka artykułów nt. coachingu, komunikacji i zastosowań badań kompetencji w praktyce.

10.00 – 12.00

REZERWACJA

12.30 – 14.30

Cztery poziomy świadomości - Julija Słaby

Let’s Flow
Premiera narzędzia!
Zapraszam do podróży wewnętrznej do odkrywania stanu przepływu z najnowszym narzędziem od twórców Points of You® – Flow.
Globalny kryzys przetasował wszystkie karty, przyśpieszył różne procesy, ujawnił ukryte emocje oraz dotychczasowe życiowe wybory. W procesie “Let’s Flow” zapraszam uczestników do obserwacji bez oceniania swojego życia pomiędzy wydarzeniami.: wzloty i upadki, ruch i bezruch, niepewność i klarowność.
Zapraszam Was by doświadczyć co to znaczy dla was po prostu być w momencie, totalnie zaangażowanym, odłączonym od Ego, gdzie każde działania, każdy ruch i myśl powstają od poprzedniej.
Let’s Flow z Flow.

Korzyści i umiejętności: praca z obrazem, metaforą, mindfullness, obecność


Julija Słaby – Założycielka Points of You® Polska, przedsiębiorca, międzynarodowy coach oraz Facylitator na poziomie Master metody Points of You®.
Uczy się, pracuje, doświadcza życia w różnych obszarach i na różnych kontynentach, otwiera serca i umysły poprzez pracę z fotografią, uważną obecność, odzwierciadlanie, budowanie świadomości i zadawania konfrontujących pytań. Towarzyszy w transformacjach życiowych tysiącom osób na całym świecie.
W swoim zawodzie kieruje się zasadą, że wszystko zaczyna się w nas, w naszych umysłach, przekonaniach i działaniach. Jeśli chcę pomagać innym, najpierw zaczynam od siebie, gdyż każdy za nas jest najważniejszym narzędziem swojego warsztatu pracy. Od 2013 roku wprowadza i rozwija metodę Points of You®, stworzyła społeczność Points of You® w Polsce, wprowadziła pracę z fotografią w warsztat Trenerów. Prowadzi Certyfikacje metody Points of You® w USA, Azji i Europie.

15.30 – 17.30

Jak zbudować pewność siebie i poczucie własnej wartości? - Andrzej Cieplak

Pytanie „Jak zwiększyć pewność siebie …?” często pojawia się w wyszukiwarce gogle.
Ludzie szukają sposobu, aby to uzyskać:  w pracy, w związku, w kontaktach z ludźmi…

Wielu ludziom brak pewności siebie bez względu na to kim są – studentami, pracownikami, szefami czy nawet coachami lub mentorami.
👉  „Jak zbudować pewność siebie i poczucie własnej wartości?”

Co tam znajdziesz:
       6 filtrów – kroków do zbudowania poczucia własnej wartości
       Pewność siebie – czym nie jest?
       jak dobrze zarządzasz swoją ENERGIĄ?
       Jak poprawić pewność siebie w 5 minut?
       Matematyczna formuła na asertywność
       Szeroko znane i stosowane przepisy na porażkę
       Jaka jest odpowiedź na pytanie „Co jest kluczem do sukcesu?”

Wszystko o czym będę mówił opieram na osobistych doświadczeniach – na tym, co się w moim życiu sprawdziło, a co nie sprawdziło. Te doświadczenia to również setki przeprowadzonych szkoleń i indywidualnych sesji – wszystko przemyślane na tyle, że mogłem opisać je w moich książkach.

Ten warsztat jest dla osób:
– chcących podnieść pewność siebie lub wesprzeć w tym innych
– szukających zrozumienia samego siebie i osobistego rozwoju
– coachów, mentorów

Pamiętaj:
„Ze wszystkich sądów, jakie formułujemy w swoim życiu, żaden nie jest tak ważny,  jak sąd o samym sobie”
(Nathaniel Branden)

Andrzej Cieplak – mentor, coach, trener z ponad 30–letnim doświadczeniem biznesowym. Prowadzi procesy szkoleniowe, coachingowe i mentoringowe głównie z menedżerami i zespołami biznesowymi (ponad 800 godzin coachingu i mentoringu). Z wykształcenia matematyk. Z powołania pasjonat poznawania samego siebie oraz inspirowania i wspierania ludzi w znajdowaniu w sobie źródeł radości życia oraz barier, które to blokują. Autor licznych artykułów, oraz trzech książek z obszaru rozwoju własnego i kompetencji menedżerskich (jedna we współautorstwie). Najnowsza książka to : „W drodze do pewności siebie” .
Współzałożyciel, później dyrektor oddziału ICF w Lublinie. Członek EMCC oraz koordynator merytoryczny Akademii Mentora LKB w Lublinie.

18.00 – 20.30

21 maja – piątek

COACHING TO NIE HOBBY - Jak zbudować prosperujący biznes coachingowy - Małgorzata Żukowska

Warsztat dla coachów. którzy mają ochotę przekuć swoją pasję do rozwoju siebie i innych w utrzymujący ich finansowo biznes. Stabilny, solidny i przewidywany.

Dowiesz się:
Jaki sposób myślenia o sobie i o coachingu jest kluczowy dla Twojego sukcesu.
Co należy przygotować zanim wyjdziesz na rynek.
Jakie strategie marketingowe są najskuteczniejsze dla coachów.
Na czym polega system marketingowy zapewniający stały dopływ klientów.
Jak zorganizować sobie czas i siły na biznes coachingowy.

Małgorzata Żukowska – od 2011 pomaga coachom zbudować prosperujące praktyki i biznesy coachingowe. Z potwierdzonym sukcesem – wielu znanych i cenionych coachów na polskim rynku wyszło z jej szkoły. Propagatorka idei, że coaching to nie tylko wzniosła pasja, ale również dochodowy biznes, dzięki któremu coachowie mogą zarabiać, utrzymywać siebie i swoje rodziny i spełniać marzenia.

10.00 – 12.00

Odwaga w byciu Sobą – spacer po własnych wartościach. - Justyna Garbowska, ACC ICF

Cele warsztatu:
– dowiesz się jak wspierać klienta w procesie poznawania siebie
– zanurzysz się w ćwiczenie identyfikacja wartości
– poznasz sposoby pracy z wartościami klienta

Inspiracyjny warsztat, który zachęca do refleksji nad własnymi wartościami i odkrywania wartości naszych klientów.
Każdy z nas ma swój własny model rzeczywistości.
Wszyscy żyjemy w tym samy świecie, ale każdy z nas doświadcza go w inny indywidualny sposób. Zwracamy uwagę na różne rzeczy w zależności od naszego osobistego systemu wartości. Podczas warsztatu będziesz mieć możliwość rozpoznania czego tak naprawdę chcesz i w co możesz się bardziej zaangażować, aby realizować swoje pragnienia i osiągać satysfakcję. Jeśli zdobędziesz się na odwagę możesz zostać klientem sesji coachingowej, podczas której odbędziesz spacer po własnych wartościach. Zapraszam do odwagi bycia Sobą i chwili zamieszkania we własnym wnętrzu.


Justyna Garbowska, ACC ICF – Coach ACC ICF, trener biznesu i rozwoju osobistego, trener metodologii FRIS®, doradca psychospołeczny, socjolog, pedagog. Członek Zarządu ICF Polska i Dyrektor Oddziału ICF Mazowsze w kadencji 2018-2020. Ekspert ds. zarządzania dobrostanem. Wykładowca Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w obszarze zarządzania procesami szkoleniowymi. Od ponad 18 lat współpracuje z firmami szkoleniowymi oraz szeroko rozumianym środowiskiem HR, we współpracy z PSZK oraz ASTD zarządzała programem kompetencyjnym „Profesjonalny Menedżer Szkoleń”. Praktyk biznesu, konsultant w zakresie wdrażania polityki szkoleniowej. W praktyce coachingowej wspiera kadrę zarządzającą, przedsiębiorców w osiąganiu ich celów zawodowych oraz prywatnych. Koneserka własnego życia – jest w ciągłej podróży, podróży w głąb siebie.

12.30 – 14.30

"Autoterapia a self-coaching" - Adam Zemełka

Self-oaching i autoterapia to dwie bliskie sobie formy samopomocy psychologicznej i rozwoju osobistego zarazem. O self-coachingu zwykło się mówić jako o ostatecznym celu każdego procesu coachingowego – kiedy to klient jest zdolny być sam dla siebie coachem. Autoterapia z kolei bywa traktowana jako metoda profilaktyki chroniącej nasze zdrowie psychiczne oraz podtrzymującej dobrostan po przebytej terapii. Obie te formy to bliskie sobie oblicza dążenia do szczęśliwszego życia, mogące stanowić przestrzeń spotkania coachów, terapeutów, psychologów i wszystkich specjalistów od poprawy kondycji psychicznej człowieka.

Adam Zemełka Doktor nauk o zdrowiu oraz doktor nauk społecznych w zakresie psychologii. Praktyk i badacz niedyrektywnych form pomocy psychologicznej, w tym coachingu oraz terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Dyrektor Instytutu Psychologii i Zarządzania w Poznaniu.

16.00 – 17.30

Narzędzia coachingu kognitywnego–interaktywny warsztat online - Maciej Bennewicz/Anna Prelewicz

Podejście kognitywne w coachingu

  • Czym jest kognitywność?
  • Wykorzystanie podejścia naukowego w rozwoju osobistym
  • Neuroplastyczności mózgu a utrwalanie zmiany – jak zapamiętujemy, w jaki sposób zmieniamy się trwale?
  • Z jakiego powodu kognitywne podejście uruchamiające neuroplastyczność jest tak skuteczne w promowaniu zmiany?
  • Wybrane ćwiczenie od A do Z – demonstracja ćwiczenia
  • Podsumowanie i wnioski końcowe
Korzyści dla uczestników:
  • Uczestnicy w czasie warsztatu z ćwiczeniem kognitywnym uzyskają następujące korzyści:
  • Zapoznanie się z koncepcjami nowej nauki – kognitywistyki wykorzystującej trening neuroplastyczny mózgu.
  • Zapoznanie się i przećwiczenie wybranej techniki (ćwiczenia) coachingach jako narzędzi zmiany.
  • Zapoznanie się z silnikami (strukturą) ćwiczenia oraz mechanizmem uruchamiającym procesy neuroplastyczna w OUN (Ośrodkowym Układzie Nerwowym)


Maciej Bennewicz  – socjolog, superwizor Izby Coachingu, wykładowca kognitywny, coach, mentor z ponad 30 letnim doświadczeniem praktycznym w pracy z ludźmi, autor ponad 30 książek, poradników i publikacji z dziedzin rozwojowych, psychologii i socjologii, założyciel Bennewicz – Instytutu Kognitywistki (BIK), założyciel szkoły coachingu i mentoringu powstałej w 2008 roku, współzałożyciel i długoletni prezes oddziału polskiego EMCC Poland (European Mentoring & Coaching Council) założyciel Instytutu Kognitywistyki (BIK) socjolog, superwizor, terapeuta, wykładowca, autor. Prowadził zajęcia w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, na Uniwersytecie Warszawskim, w Szkole Głównej Handlowej, na Akademii Leona Koźmińskiego, w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie oraz wielu innych. Realizował i koordynował setki projektów szkoleniowych dla instytucji państwowych i rządowych, prowadził szkolenia i coaching dla firm działających w branżach: finansowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, wydawniczej, farmaceutycznej, paliwowej, spożywczej. Przeprowadził 270 tys. tzw. osobo-godzin warsztatowo-wykładowych, coachingowych i terapeutycznych począwszy od 1987 roku. Posiada 33 – letnie doświadczenie w pracy z grupami oraz 22 – letnie w branży szkoleń skierowanych do biznesu. W latach 2009 – 2012 był prezesem EMCC Poland (European Mentoring and Coaching Council). Jest coachem superwizorem akredytowanym w Izbie Coachingu. Autor ponad 30 książek, m.in.: Coaching czyli restauracja osobowości; Coaching czyli przebudzacz neuronów; Zyskaj na kryzysie; Coaching Tao; Podręcznik Coaching i mentoring w praktyce – (nagroda Najlepsza książka psychologiczna 2011 granice.pl w kategorii rozwój osobisty); Coaching relacji: Miłość toksyczna, miłość dojrzała – (nagroda Najlepsza książka psychologiczna 2011 granice.pl w kategorii rodzina); Coaching na Wyspach Szczęśliwych – (nominacja 2014 do Nagrody Teofrasta); Bogactwo i szczęście; Zabić coacha, czyli o miłości i nienawiści do autorytetów w Polsce; Coaching kreatywność zabawa; Coaching. Złote zasady, a także jest współautorem z Anną Prelewicz pozycji: Coaching. Zestaw narzędzi i wielu innych

 


Anna Prelewicz – Wykładowca kognitywny, mentorka, coacherka, dyrektor programowa BIK, autorka poradników i podręczników z dziedziny coachingu i mentoringu. Matka dwójki nastolatków. Posiada 10 letnie doświadczenie w pracy mentora i coacha. Współautorka programów i książek z zakresu mentoringu i coachingu. Współprowadząca cykl zajęć dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych z zakresu mentoringu i coachingu. Dyrektor programowa BIK, terapeutka, superwizorka od ponad dziesięciu lat prowadząca sesje indywidualne oraz grupowe, specjalizująca się w relacjach trudnych i konfliktowych. Specjalizuje się w mentoringu i coachingu indywidualnym i grupowym oraz w procesach wspierających zdrowienie i rozwój osobisty w formule kognitywnej i holistycznej.

18.00 – 20.00

22 maja – sobota

Chwile prawdy, USP i WIIFM, czyli executive coaching, jako produkt marketingu - Sylwia Gołuchowska, PCC ICF

Świat biznesu rządzi się wieloma zasadami, ale na pewno do najistotniejszych należą te stworzone przez marketing. Aby móc rozmawiać z biznesem tym samym językiem, warto zastanowić się nad pytaniem: czy do executive coachingu można zastosować takie samo podejście marketingowe, jak do innych produktów czy usług? Na czym polega to podejście? No, i wreszcie: jak je zastosować?

W mojej prezentacji zaproponuję kilka zasad marketingu: ‘moments of truth’, USP oraz WIIFM. Pokażę, na czym one polegają i jak je wykorzystać w praktyce. Uchylę nieco drzwi korporacji: jej język, odmienne podejście Dyrektora HR i Szefa Finansów, trudne pytania, jakie może napotkać coach. Podzielę się moim doświadczeniem: jako executive coach i wieloletni Dyrektor HR.

Zapraszam coachów, przyszłych adeptów coachingu oraz wszystkich, którzy chcieliby wzbogacić swój warsztat sprzedażowy i marketingowy.

Sylwia Gołuchowska, PCC ICF

PCC ICF Executive Coach, Executive MBA, Regional HR Director

  • Jestem executive coachem i jednocześnie pełnię funkcję Regionalnego Dyrektora HR (6 krajów Europy Centralnej).
  • Posiadam 20-letnie doświadczenie menedżerskie, w tym od kilkunastu lat jestem Dyrektorem HR (poziom strategiczny, z odpowiedzialnością regionalną). Jako członek zespołu zarządzającego współtworzę strategię biznesową, uczestniczę w dużych procesach zmian, formułuję i wdrażam politykę HR.
  • Moje wybrane projekty: (1) Programy rozwojowe dla najwyższej kadry menedżerskiej w Polsce, w Niemczech i na Ukrainie, obejmujące m.in. executive coaching; (2) Zarządzanie zaangażowaniem – 7-letni projekt obejmujący 10,000 pracowników w 11 krajach; (3) Kultura różnorodności (Diversity & Inclusion) oparta na różnorodności wiekowej i narodowościowej wsparta przez employer branding.
  • Mam wykształcenie menedżerskie, m.in. Executive MBA (Aalto University) oraz coachingowe: Gallup’s Accelerated Strengths Coaching Course; Master of Coaching, Professional Certified Coach (PCC ICF) level, Meritum Coaching School; cykl kursów w ramach szkoły Clean Coaching Bożeny Grabowskiej www.coaching-by-sylvia.com

10.00 – 12.00

Jak być dla siebie łagodnym i życzliwym? - Małgorzata Klimorowska, ACC ICF

W trakcie warsztatu pt.: Jak być dla siebie łagodnym i życzliwym? omówimy koncepcję uważnego współczucia. Zaproszę uczestników i uczestniczki do spojrzenia na siebie z akceptacją i współczuciem. Na warsztacie też będzie okazja do praktyki uważności. Serdecznie zapraszam na warsztat.

Małgorzata Klimorowska, ACC ICFPedagożka, coach ACC ICF, trenerka komunikacji międzykulturowej. Trenerka FRIS style myślenia. Odbyła szkolenie z RTZ. Absolwentka podyplomowych studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi na UAM. Od kilku lat prowadzi autorskie warsztaty z Komunikacji Jutra na Uniwersytecie Otwartym UAM, zajęcia ze studentami, doktorantami oraz licealistami. Współpracuje z Wielkopolską Izbą Coachingu, Centrum Pozytywnej Energii, ICF Poznań oraz Fundacją Ja, Nauczyciel’ka. Badaczka (otwarty przewód doktorski w 2019 roku, 2 publikacje naukowe). Propagatorka zdrowego trybu życia. Joginka. Ultramaratonka.

 

12.30 – 14.30

Wyzwania "POMAGANIA" - Aleksandra Krupska, PCC ICF

Praca coacha należy do grupy zawodów związanych z pracą z ludźmi, co wiąże się ze szczególną satysfakcją, ale także wyzwaniami. Na warsztacie zaprezentuję wybrane obszary wpływające na relacje coachingową z perspektywy emocji coacha oraz skupię się na wskazówkach pozwalających zadbać o najważniejsze narzędzie naszej pracy – czyli nas samych i nasze emocje.

Ten warsztat to okazja do autentycznego doświadczenia dwóch perspektyw – klienta i coacha w kontekście pracy nad świadomością doświadczanych emocji, myśli i przekonań w relacjach coachingowych.

W ramach dzielenia się wiedzą i wsparcia specjalistów w szczególnym czasie zmian w pandemii COVID-19 podzielę się informacjami na temat:

  • jak powszechna sytuacja doświadczania kryzysu wpływa na relację coachingową?
  • jak zadbać o procesy coachingowe, które stanowią szczególne wyzwanie?
  • jak radzić sobie, kiedy pojawią się w nas silne emocje w kontakcie z klientem?
  • jak uniknąć negatywnych konsekwencji pracy z osobami potrzebującymi pomocy? (zjawisko „zmęczenia współczuciem”)

Aleksandra Krupska, PCC ICF współautorka modelu PEB™. Psycholog, psychoterapeuta poznawczo – behawioralny, interwent kryzysowy, seksuolog, coach zespołowy i grupowy NOVO, trener biznesu. Pracuje terapeutycznie z osobami, które mają problemy z lękiem społecznym, czy nerwicami, a także będącymi w sytuacji kryzysowej takiej jak np.: rozwód, śmierć bliskiej osoby. Specjalizuje się w pracy z parami oraz osobami, które mają problemy w szeroko pojętej sferze relacyjnej i seksualnej. Jako coach specjalizuje się w pracy z klientami, którzy chcą poprawić swoje relacje z otoczeniem, a także takimi, których wyzwania są na styku coachingu i psychoterapii. Wspomaga klientów w poprawie efektywności ich pracy oraz w realizowaniu zadań zespołowych, lub grupowych. Doświadczenie zdobywane na oddziałach psychiatrycznych, zakładach opieki zdrowotnej dla funkcjonariuszy SW, prywatnych poradniach i prywatnej praktyce coachingowej i szkoleniowej.

 

15.30 – 18.30

UWAGA! Nie wystawiamy zaświadczeń dla uczestników za udział w webinarach w ramach International Coaching Week

DO ZOBACZENIA ONLINE!